Pot po Tolstem vrhu

Pot po Tolstem vrhu se začne pri Kmetijski zadrugi na Ravnah na Koroškem. Sprva pelje pot po asfaltni poti pod železniškim mostom mimo tamkajšnjih hiš, hkrati pa nam potok Strojnska Reka zagotavlja žuborenje ob katerem pozabimo na vsakdanji mestni vrvež. Po rahlem vzponu zavije v križišču na desno in se nadaljuje po strmejši asfaltni cesti, ki pelje mimo kmetij Kneps in Ajnžik. Že na tem mestu lahko uživate ob razgledu na Uršljo goro, mesto Ravne in njegovo okolico. Pot poteka nadalje v senci tamkajnšnjega gozda, ki je za pohodnike in kolesarje, predvsem v poletnih mesecih prava osvežitev. Po nekaj sto metrih hoje ali vožnje s kolesom lahko uživamo ob pogledu na travnik, ki leži pod kmetijo Zgornji Lečnik. Ne tem travniku se nahajata t.i. Lečnikovi lipi, kot naravni znamenitosti, ki nudita zavetje Lečnikovi kapelici, tamkajšnji kulturni znamenitosti. Pot nadaljujemo po asfaltni cesti in v križišču zavijemo proti Ivatu, prelepi kmetiji, poleg nje pa lahko občudujemo še Ivatovo kapelico in čudovito kaščo. Razgled na Občino Ravne na Koroškem je iz okolice te kmetije izjemen, sploh ob lepem vremenu. Pot se nadaljuje še nekaj časa po asfaltni, nato pa makadamski poti do kmetije Šteharnik, ki je prava razgledna točka za mesti Ravne in Prevalje in okoliške hribe in naselja. Verniki se boste verjetno ustavili tudi pred posebnim križem, ki krasi to kmetijo. Nadalje se pot, v zavetju gozdnih dreves, nadaljuje po makadamski cesti proti t.i. » Štekniji«. Pelje nas mimo Jakobovih lip in kapelice, hkrati pa pohodnikom in kolesarjem zagotavlja čudovit razgled na Uršljo Goro, Peco, Raduho, okoliško hribovje in mesti Ravne in Prevalje. Pot pelje mimo Kvasnikove hiše, ki je prava paša za oči, predvsem za tiste, ki uživajo ob kulturnih znamenitostih. Od tu lahko nadaljujemo pot v dveh smereh. Naravnost nas pelje do Lovskega doma Strojna in naprej proti kmetiji Trot. Med potjo lahko na levi tik pod cesto občudujemo razgled z znamenite Velike peči, ki ji domačini pravijo Jaznikarjeva peč. Mesto sicer ni označeno, kar je škoda, saj se s ceste peč lahko hitro spregleda. Pri Trotu se na razpotju obrnemo levo in se počasi vračamo nazaj proti dolini. Mimo Jaznikarjeve domačije nadaljujemo do odcepa levo za kmetijo Jank, kjer stoji mogočna Jankova lipa, če pa zavijemo na desno, lahko občudujemo tudi tamkajšnjo Račelovo kaščo kot kulturno znamenitost. Do tu pa nas lahko pripelje tudi druga pot, če se pri Kvasnikovi domačiji obrnemo nazaj proti Ravnam. Mimo kmetij Lešnik in Toni nadaljujemo do razpotja, kjer zavijemo desno proti kmetiji Prikeržnik in naprej do kmetije Breznik. Na dvorišču nas pozdravi mogočna Breznikova lipa. Tu se usmerimo desno proti Vogelniku in naprej do bližnje kmetije Jank. Pot nadalje pelje v dolino po aslfaltni cesti mimo Kmetije Lizi, kjer se bohoti Lizijeva lipa in nadaljuje proti mestu Ravne. Kolesarji ali pohodniki gredo po tej poti mimo nahajališča mineralov in slapa pri Bični. Dolinska asfaltna cesta nas pripelje do začetka naše poti, Kmetijske zadruge.

Pot je zahtevna, primerna za pohodnike in kolesarje. Možno jo je prevoziti s kolesom ali prehoditi, pri čemer nam bo takšen pohod vzel kar nekaj časa.