Vorančeva pot

Pot začenjamo pri kipu Prežihovega Voranca v središču Kotelj s pogledom na Uršljo goro. Ob magistralni cesti se najprej odpravimo proti Rimskemu vrelcu. Nekdaj znano koroško letovišče skriva izvir hotuljske slatine, nekdanjo slavo pa lahko začutimo v mogočnem poslopju s košatimi listavci in jezerom. Pot nadaljujemo ob travniku za poslopjem, mimo smučišča, nato prečkamo most in nadaljujemo po asfaltirani cesti. Po desetih minutah hoje pridemo do table, ki nam prikazuje rojstno hišo Prežihovega Voranca v nekdanji podobi, v bližini pa že lahko vidimo obnovljeno hišo s spominsko ploščo. Po asfaltni cesti se odpravimo naprej do potoka, kjer pot zavije na desno v gozd. Po poti opazimo divji hudournik in ostanke mlina. Pot se na nekaterih mestih strmo dvigne, vseskozi nas spremlja šumenje potoka. Ko prispemo na cesto, se usmerimo na desno in prečkamo hudournik, ob katerem smo hodili. Pridemo do Tonijeve bajte, doma Vorančevega deda. Na pot pod obronki Uršlje gore se odpravimo naprej po vijugasti makadamski cesti naprej proti griču Kogel. Tu je Voranc preživel svoja mlada leta in doživel zgodbe svojih črtic. Če se spustimo po poti od kmetije navzdol, pridemo do globače Pekel, kjer je Voranc pasel ovce in nabiral solzice za svojo mamo.

Vrnemo se nazaj na makadamsko cesto in nadaljujemo do Ivarčkega jezera. Mimo parkirišč ob Ivarčkem jezeru po stranski poti nadaljuje po levi strani hriba do Preškega vrha. Spustimo se do ostankov gradu Šrotnek, malo naprej pa stoji cerkev Sv. Mohorja in Fortunata, ki leži na obrambnem okopu “turške šance”, ki so jih zgradili za obrambo pred Turki. Vorančeva pot nato z glavne ceste zavije na vzporedno cesto, sledi turškim šancam in nas pripelje do “Prežihovine” ali Prežihove bajte. Na travniku pred kmetijo stoji velik spomenik pisatelju s prelepim pogledom na Uršljo goro in hribe, kjer je Prežih preživel mladost. Ob hiši nas pot vodi navzdol in preko travnikov in polj do cerkve. Ob cerkvi je grob Prežihovega Voranca. Pri župnišču prečkamo potok in prispemo nazaj do Vorančevega kipa, kjer smo našo pot začeli.

Vorančeva pot je zanimiva in razgibana krožna pot, ki se vije pod obronki Uršlje gore s slikovitimi kanjoni in sončnimi jasami sredi gozdov. Pot orisuje življenje ljudi v teh krajih v časih, ko je živel Prežihov Voranc.